torsdag den 21. februar 2013

Jeg ønsker mig i denne tid

Mit liv ville være fuldstændigt perfekt for tiden, hvis ikke det var for den meget kedelige situation at jeg ingen arbejde har. Jeg er uddannet lærer og jeg elsker mit fag, der er bare næsten ingen jobs at få. Og fleste af dem der er, de går til lærere der allerede har flere års erfaring. Nuvel, ikke mere brok fra mig om det, men jeg har besluttet mig for, at når jeg snart skriver under på en ansættelseskontrakt, så vil jeg forære mig selv en Phragmipedium bessae. Jeg synes den er så smuk og fantastisk og oppe ved Hans Christiansen i dag vrimlede det med dem.

Da jeg i sin tid flyttede hjemmefra, var det første jeg købte til mit nye hjem en stor, smuk Medinilla. Vores nye hjem i Taastrup er blevet fejret med blandt andet en Maxillaria rufescens jeg har ønsket mig i flere år og en Calanthe "Ghita Nørby". Imens drømmer jeg videre om "Bess". Jeg ved lige, hvor den skal stå.

2 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til at se jeres nye hjem - inkl planter!

    SvarSlet
  2. Må man ønske et emne til et blog-indlæg? Det er der mange der gør på de store kendte blogs... Nå, men hvis man må, er mit ønske følgende:
    Hvilke høns ville egne sig til en fattig børnefamilie?
    Det er jeg sikker på at der er flere der interesserer sig for! Eksempler på kriterier kunne være:
    Billige at anskaffe
    Billige i drift (fx ved at kunne leve af en stor procentdel køkkenaffald)
    Gode æglæggere (selvforsyning er også godt for økonomien)
    Børnevenlige
    Kan gå i flokke af forskellige størrelser, således at man kan op- og nedjustere hvor mange høns man har, alt efter tid, lyst og økonomi
    Kan selv ruge æg ud (smart i forhold til den der op- og nedjustering)

    SvarSlet