søndag den 22. juli 2012

Grønt er godt...

Rødt er bedre. I hvert fald når vi taler om grøntsager. De naturlige farvestoffer, også kaldet antocyaniner i f.eks. rødkål og røde vindruer er rigtigt godt for os. Derfor blev jeg nysgerrig i foråret i Irland og købte en stor pose af den nye mangetoutært Shiraz fra Thompson og Morgan.
Billederne taler vist for sig selv.
Shiraz

Mangetout Shiraz
Mangetoutært Shiraz fra Thompson & Morgan
Desværre er jeg ikke overdrevet vild med smagen, det kan være jeg bare høster dem for tidligt, det er jo så fristende! Men det er som om de har en lidt bitter eftersmag, lidt hen af la rødvin måske? Som jeg ikke er vild med. Men jo større bælge jo bedre smager de dog. Overvejer at prøve dem i en stir fry. Og de har givet et enormt udbytte, ellers ikke noget som sker så tit for ærter her i min have.  Og så ser de jo fantastiske ud. Blomsterne er også rigtigt flotte må man sige, det er fristende at tage nogle ind i en vase. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar